Új haszongépjármű hajtáslánc, magasabb hatásfokú, nagyobb teljesítményű, alacsonyabb zajszintű és kiterjesztett élettartammal rendelkező hajtóművének kifejlesztése GINOP 2.2.1-15-2016-00017

Projekt címe: Új haszongépjármű hajtáslánc, magasabb hatásfokú, nagyobb teljesítményű, alacsonyabb zajszintű és kiterjesztett élettartammal rendelkező hajtóművének kifejlesztése

Projekt azonosítószáma: GINOP 2.2.1-15-2016-00017

(Fő)kedvezményezett neve: Rába Futómű Gyártó és Kereskedelmi Kft.
Konzorciumi partnerek (amennyiben vannak): Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., JANKOVITS ENGINEERING Kft., Miskolci Egyetem

Projektvezető: Vadászné Prof. Dr. Bognár Gabriella
Szakmai vezető: Dr. Jálics Károly
Pénzügyi vezető: Gere Aranka
Projekt asszisztens: Gere Aranka

Projekt összköltsége (Ft):  578 946 410
ME támogatás összege (Ft):  110 000 000
ME támogatás intenzitása (%):  100

Projekt kezdési dátuma: 2016.07.01.

Projekt befejezési dátuma: 2021.03.31.

 

Konzorciumi partnerek és a támogatás összege (amennyiben konzorciumban valósul meg a pályázat):

Konzorciumi partner megnevezése

Megítélt támogatás (Ft)

Saját forrás (Ft)

Összesen (Ft)

Rába Futómű Gyártó és Kereskedelmi Kft.

129 476 877

152 371 266

278 848 143

Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.

281 017 750

0

281 017 750

JANKOVITS ENGINEERING Kft.

61 451 783

79 283 179

140 734 962

Miskolci Egyetem

110 000 000

0

110 000 000

Összesen:

578 946 410

231 654 445

810 600 855

 

Projekt összefoglaló: 

Jelen projekt célja - proaktív módon- az ügyfeleink igényeire alapozva, olyan haszongépjármű hajtáslánc fejlesztése, mellyel biztosítjuk a tevékenységünk magas szintű, kiegyensúlyozott jövedelmezőségét, ezzel hosszú távon erősítve a hazai gazdaságot.
A létrejövő termék amellett, hogy a megváltozott vevői igényeket kielégíti, egy „zöldebb” elemet képvisel a portfólióban. A hatásfok és teljesítmény növelése mellett cél a csereszabatos rendszer kialakítása, tehát az, hogy az új hajtómű a kisebb változatok helyére beépíthető legyen.
Az új termék alacsonyabb mechanikai veszteségei révén, kisebb járműszintű fogyasztást eredményez, ami károsanyag kibocsátás csökkenéshez járul hozzá. Ahhoz, hogy a mechanikai veszteségek csökkenjenek szükséges az olajkavarási veszteségek csökkentése és a hajtáslánc elemek optimalizálása.