A IV. Educatio+ konferenciát július elején rendezték meg az EFOTT fesztivál nyitónapján, Kápolnásnyéken. A konferencián az ország több egyeteme és szakmai szervezete is tartott előadást három fő tématerületen: hallgatói szolgáltatások, kulturális értelmiség és egyetemi-vállalati kapcsolatok.
A Kulturális értelmiség témakörben „A kulturális örökség megőrzése és továbbadása” címmel Prof. Dr. Horváth Zita, a Miskolci Egyetem rektora tartott előadást, melyben bemutatta az egyetem kulturális hovatartozásának történelmi gyökereit.
A Miskolci Egyetem kulturális identitása a Selmeci diákhagyományok megőrzéséből ered. Történetünk során 1920-ban Selmecbányáról Sopronba költöztünk, majd 1949-ben a műszaki képzések Miskolcra kerültek. A vándorlás alatt a selmeci hagyományok továbbadása biztosítja számunkra a folytonosságot és a stabil értékrendet a modern világban is
– fogalmazott.
Az előadásban szóba került a Miskolci Egyetem hallgatói közösségi aktivitása is. Mint mondta, megtiszteltetés az intézmény számára, hogy az idei Év Egyeteme versenyben a Kulturális és a Karitatív kategóriában is jelölték. „A karitatív díjat elnyertük, de már a jelölés is azt mutatja, hogy közösségi és kulturális tevékenységeink láthatók és elismertek.” Hozzátette, az alumni közösség létszáma is azt igazolja, hogy a Miskolci Egyetemen erős közösségi identitás alakult ki, amely a hallgatók és végzettek számára is fontos értéket képvisel.
Kiemelte, hogy a Miskolci Egyetem kulturális szerepvállalása kiterjed Miskolc városának jelentős nemzetközi kulturális eseményeire is. Az egyetem kiemelt támogatója és partnere a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválnak, amely a város egyik legfontosabb nemzetközi kulturális rendezvénye és a kortárs filmművészetet hozza közelebb a közönséghez. Az intézmény a „CineVersity” programmal csatlakozott az eseménysorozathoz. A filmes értékek, valamint a filmművészet a kultúraközvetítés fontos eszközei, amelyekhez az egyetem hallgatói is aktívan kapcsolódhatnak.
A kulturális örökség fontos szerepet játszik a közösségi élet formálásában, miközben a hallgatói életút meghatározó mérföldkövei – a balekoktatás, velétálás, szalamender eseményekig – közösségformáló erővel bírnak. A közös élmények hozzájárulnak az erős közösségi kötődés kialakulásához
– hangsúlyozta Prof. Dr. Horváth Zita.