A „DigitALL – Az oktatás digitális átalakítása a Miskolci Egyetemen” 2022 júniusában indult projekt fő célkitűzése egy olyan komplex digitális ökoszisztéma kialakítása, amely – a képzési tevékenység innovatív támogatásán túl – hozzájárul ahhoz is, hogy a diákok gyakorlati tudása még inkább illeszkedjen a munkaerőpiaci elvárásokhoz. A projekt negyedik mérföldkövének zárásáról sajtótájékoztatón számoltak be december 11-én az Egyetemvárosban.
A digitális oktatás módszertanának kidolgozására, a gyakorlati oktatást segítő digitális infrastruktúra fejlesztésére, valamint az információtechnológia használatához kapcsolódó hallgatói és oktatói készségek megalapozására 3,441 milliárd forint vissza nem térintendő támogatást nyert a Miskolci Egyetem, amelynek összegéből az Európai Unió 2,825 milliárd forintot biztosít a Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszköz keretében.
A „DigitALL – Az oktatás digitális átalakítása a Miskolci Egyetemen” című, RRF-2.1.2-21-2022-00001 azonosítószámú, közel négy éven át tartó projekt célja egy olyan komplex digitális ökoszisztéma kialakítása, amely – a képzési tevékenység innovatív támogatásán túl – hozzájárul ahhoz is, hogy a diákok gyakorlati tudása még inkább illeszkedjen a munkaerőpiaci elvárásokhoz.
A negyedik mérföldkövéhez érkezett projektről tartott sajtótájékoztatón az előrehaladás részleteiről a projekt menedzsere, dr. Szepesi Gábor, a képzésekről és a mesterséges intelligencia támogatásával készült módszertani eredményekről dr. Szilágyi Roland, a Miskolci Egyetem rektorhelyettese beszélt.
Elmondták: megvalósultak a szoftverbeszerzések a hallgatói adatok magas szintű statisztikai elemzésére és prediktív modellek készítésére (CLEMSTAT).
A sikeres hallgatói életút támogatása céljából végzett, az adatok mesterséges intelligenciával történő elemzése, illetve az oktatás fejlesztési irányainak folyamatfejlesztése folyamatosan zajlik, a vonatkozó szakértői javaslattétel a 11. mérföldkövéhez érkezett.
A digitális készségek fejlesztése keretében online kurzusok zajlottak a hallgatók és a dolgozók számára, ebben mások mellett Neptun alkalmazási ismeretek, M365 SharePoint, Excel használat szerepeltek.
Laborfejlesztés területén nagy értékű eszközbeszerzések történtek, amely a vegyészmérnöki gyakorlati oktatást segíti elő (potenciosztát, EDX, ICP, Ph mérő, polarimeter, refraktométer, tenziométer, BET készülék). Az NMR-készülék szállítására a szerződéskötés megtörtént. Az egészségügyi képzés támogatására immunkémiai automata, klinikai automata, digitális mikroszkóp, koagulométer, laboratóriumi centrifuga, laboratóriumi mikroszkópbeszerzése történt meg, valamint hematológiai automata szállítására szerződéskötés történt.
A munkaerőpiaci megfelelőségi vizsgálat témakörében összesen közel 40 vállalati partner együttműködésével valósult meg a véleményezési folyamat. Az egyetemi karok javaslatai alapján véglegesített partnerlistára felkérő- és tájékoztató levelek készültek, 210 partner részére küldték ki a felkérést. A visszajelzéseket strukturált dokumentumban gyűjtötték, három fő komponenssel: vállalati és képzési alapadatok, kurzusok részletes értékelése, összefoglaló képzési vélemény.
A beszámolási időszakban a curriculum-fejlesztés vonatkozásában a nemzetközi információkon alapuló tanterv-felülvizsgálat teljes körűen megvalósult az alapképzésekben, a mester- és felsőoktatási szakképzésekben.
Az intelligens szakosodás témakörében, a munkaerőpiaci felkészülés jegyében a Miskolci Egyetem hallgatói 11-féle kurzuson vehettek részt, 22 csoportban teljesítve a képzéseket (Haladó MS Excel, Innovációmenedzsment, Vállalkozásindítás, Vállalkozásmenedzsment, Irányítási készségfejlesztés, Irányítási kompetenciák menedzselése, Kutatásmódszertan, Egészséges életmód és fenntartása a mindennapokban, Közérthető fogalmazás és konfliktusmentes kommunikáció, Fenntartható energiagazdálkodás, Viselkedéskultúra és protokoll, Tudománykommunikáció, Térbeli alakzatok számítógépes modellezése). Az egyetem dolgozói ugyanezen témakörökhöz kapcsolódóan az ügyfélfókuszú kommunikáció erősítése érdekében 9 csoportban vettek részt képzésen.
A nyelvi és pedagógiai készségfejlesztés keretében a munkatársak 18 nyelvi és 17 pedagógiai készségfejlesztő csoportban végeztek el kurzusokat.
A projekt negyedik mérföldkövének zárásakor a vállalt műszaki és szakmai eredményekből az Irányító Hatóság 2787 darab digitális eszköz telepítésének megvalósulását fogadta el, valamint 11 004 fő részesült oktatásban vagy képzésben.