A Miskolci Campus Fórum Green and Smart üzleti konferenciájának délutáni panelbeszélgetése egyetlen kérdés körül forgott: Miért éppen a Miskolci Egyetem?
A rendezvény konferenciaprogramját a rendezvény ötletgazdája, Dr. Marie-Theres Thiell, az Universitas Miskolcinensis Alapítvány kuratóriumának tagja indította, összefoglalva Miskolci Campus Fórum Green and Smart délelőtti eseményeinek tanulságait („A felsőoktatás mint az üzleti szolgáltatóközpontok motorja” címmel megjelent tudósításunk itt olvasható.)
A konferencia nyitóbeszédét Prof. Dr. Horváth Zita, a Miskolci Egyetem rektora tartotta, amelyben ismertette az egyetem innovációs stratégiáját, kiemelve legfontosabb pontjait és állomásait.
Nem csak nekünk van szükségünk a vállalatokra, hanem a vállalatoknak is szükségük van arra a tudásra, amivel mi rendelkezünk
– fogalmazott.
A „Miért éppen a Miskolci Egyetem?” címen megrendezett panelbeszélgetést Dr. Csíki László, a Magyar Innovációs Ügynökség startup igazgatója vezette fel, aki előadásában a hozzáadott érték elengedhetetlen szerepére fókuszált, amit szerinte egyértelműen a felsőoktatásban lehet megszerezni.
A Magyar Befektetésösztönzési Ügynökség befektetésösztönzési igazgatója, Almási Martina egy kutatást prezentált a résztvevőknek, amiből kiderült, hogy az üzleti szolgáltató szektorban a munkaerő egyre tapasztaltabb és képzettebb, így a tehetségek keresése már a vidéki egyetemeken is nagy erőkkel zajlik. A kérdésre, hogy miért jobb Magyarországon befektetni, azt válaszolta, hogy a legvonzóbb a rengeteg tehetség. A második fontos szempont a versenyképesség a költségek tekintetében, a harmadik a munkaerő érettsége, tapasztalata, ami miatt már komolyabb feladatokat lehet ránk bízni. A negyedik az ország stratégiai elhelyezkedése, az utolsó pedig a kormányzati és önkormányzati programok.
Hiezl Gábor, az MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt: számára fontos, hogy a nagyvállalatok ne csak a fővárosra fókuszáljanak, illetve a vidéki tudást érdemes vidéken tartani. A kérdésre, hogy mit fejlesztene az MVM és a Miskolci Egyetem kapcsolatán, azt válaszolta: „Arra van szüksége az MVM-nek, hogy minél nagyobb létszámban közelítsék meg a céget az egyetemről”, vagyis minél többen vegyenek részt a duális képzésen, az ösztöndíjas és gyakornoki programokon.
Soós Attila, a Miskolc Holding vezérigazgatója elmondta: a városi cégekért felelős társaság a Miskolci Egyetemmel közösen próbál befektetőket hozni a városba, illetve számos fejlesztésben is együttműködnek, rengeteg egyetemi szakemberrel dolgoznak együtt.
A Miskolci Egyetemen szerzett diploma már önmagában egy jó ajánlólevél.
Arra a kérdésre, hogy milyen kezdeményezései vannak a Miskolci Holdingnak, amivel képesek bevonzani a munkaerőt, 5 pontban válaszolt: elhelyezkedés, domborzati elhelyezkedés, történelmi múlt, versenyszellem illetve területbiztosítás a cégek számára.
A Miskolci Egyetem rektorhelyettesét, Prof. Dr. Szűcs Pétert arról kérdezték: miért válassza egy befektető Miskolcot? Válaszában kifejtette, hogy az egyetemnek van a második legszélesebb műszaki és mérnöki portfóliója, de emellett társadalmi aspektusokat is be tud vinni a kutatásokba, tekintettel a további, nagyon fontos szakokra. Fontosnak tartotta elmondani, hogy az egyetemnek karakterisztikusan a megjelenése: a mintegy 90 hektáros campuson minden infrastruktúra egy helyen elérhető, közel 290 éves múltja ellenére mindig képes megújulni.
A legfontosabb az együttműködés és a hálózatban való gondolkodás, az együttműködés mind a kutatásban, mind az oktatásban
– mondta.
A panelbeszélgetést követően átadták a Miskolci Campus Fórum Green and Smart délelőtt megtartott innovációs ötletversenyének díjait. Az első helyezett a Modern Consulting (ME), a második a Southeast Spice Squad (ME), a harmadik helyezett pedig az IKSZperts (DE) csapat lett, akik az elismerést Veresné Prof. Dr. Somosi Marianntól, a Gazdaságtudományi Kar dékánjától vették át.