A művészi értékű képekkel történetet mesélő „silent book” műfaját, az információ átadásának ezt a hazánkban újdonságnak számító módját, korosztályi és nyelvi korlátokat leküzdő univerzális világát járta körül a „Szemantika képekkel: a képkönyvek multiverzuma” címmel rendezett konferencia, kiállítás és expó.
A Miskolci Egyetem Könyvtár, Levéltár és Múzeum és a Weeskinders Kiadó közös szervezésében létrejött találkozó arra igyekezett ráirányítani a figyelmet, hogy a „silent book”-ban megjelenő művészi igényű alkotások a vizuális műveltség fejlesztésén túl kreatív „olvasásra” ösztönöznek, ezért az oktatásban, a kutatásban és a biblioterápiás, vagy más néven irodalomterápiás gyakorlatokban egyaránt innovatív eszközként használhatóak.
A képkönyvek pedagógiai hasznában rejlő lehetőségekre hívta fel a figyelmet a konferenciát megnyitó Dr. Illésné dr. Kovács Mária, a Miskolci Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának dékánja is. Értékelése szerint a „silent book” az óvodai és iskolai nevelésben kreativitást és szabadságot kínál a legfiatalabb korosztály élményalapú nyelvi fejlesztésére, gondolkodásuk, nyelvhasználatuk és szókincsük bővítésére. Korai és fontos eszköze lehet ugyanakkor a művészetek iránti nyitottság megalapozásának, hiszen a képkönyvek művészi értékű alkotásokkal mesélnek a legfiatalabb generációnak. A „silent book” létjogosultságáról szólva a dékán kiemelte: a vizualitás lehet napjainkban az az út, amivel a gyermekek figyelmét fel lehet kelteni, meg lehet alapozni a szöveg alapú információszerzés iránt.
A konferencián előadás hangzott a képi elbeszélés sarokköveiről és a képkönyvek kutatói szempontú vizsgálatáról, a képkönyvkészítés alkotói folyamatairól, illetve arról, hogyan illeszkedik a „silent book” a biblio- és művészetterápiába.