- Mentori, vezetőtanári feladatokra való felkészítés
55 kredit - Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés
55 kredit
Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar által meghirdetett szakirányú továbbképzés.
A pedagógusi tevékenység ellátásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretek megerősítése, elmélyítése, a legújabb ismeretekkel történő megújítása.
A gyakorlati tevékenységük tapasztalataira építve a képzés során a pedagógusok felkészülnek a pedagógus munkakörök, illetve az intézményekhez kapcsolódó speciális feladatok ellátására.
Ismereteket szereznek az oktatás-nevelés tartalmi szabályozásának új követelményeiről, azok alkalmazási lehetőségeiről a szaktárgyi oktatásban és nevelésben; a intézmények eredményes irányítására, működésére vonatkozóan; az egyéni sajátosságokat figyelembe vevő személyiségformálás elméletére, módszereire.
A szakirányú továbbképzési szakon végzett hallgató képes
A pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzés során a hallgatók részletes betekintést nyernek az iskolázás aktuális, nemzetközi és hazai problémáiba, annak megoldási lehetőségeibe, továbbá az oktatási rendszer működésébe, megismerik az iskolairányítás szegmenseit, s a pedagógia legújabb fejlesztési és tudományos eredményeit. A képzés oktatói között a Miskolci Egyetem munkatársai mellett a korábbiaknál hangsúlyosabban megjelennek a megye, a régió tanügyigazgatásában vezető szerepet játszó szakemberek.
A képzésben jelenleg felkínált, választható, az egyéni specializációt lehetővé tevő modulok: mentori, vezetőtanári feladatokra való felkészülés, valamint tehetséggondozás, tehetségfejlesztés.
Szakkal kapcsolatos kérdések, szakfelelős
Szakkal kapcsolatos kérdések
Szakkal kapcsolatos kérdések
Közigazgatási szervezési ismeretek (4 kredit), ebből: 4 kredit az előírás
A nevelési-oktatási intézmény mint szervezet (4 kredit), ebből: 4 kredit az előírás
A nevelési-oktatási intézmény hatékonysága (6 kredit), ebből:
Pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében (18 kredit), ebből: 18 kredit az előírás
Speciális nevelési feladatok (21 kredit), ebből: 21 kredit az előírás
Szakdolgozat (10 kredit)
Mentori, vezetőtanári feladatokra való felkészítés (55 kredit)
Megújult szakirányunk célja a mentori, vezetőtanári tevékenységre való széleskörű felkészítés. Szakirányunk tematikai egységeit összehangoltuk a megújult, gyakorlatorientált tanárképzés törvényi követelményeivel, így hallgatóink a leginnovatívabb módszertani ismeretanyagokat sajátíthatják el, lefedve a mentorálás sokrétű tevékenységi körét.
Néhány tantárgy a szakirányból:
Tehetséggondozás, tehetségfejlesztés (55 kredit)
Szakirányunk a tehetséggondozás elméleti és gyakorlai ismeretanyagát tartalmazza kifejezetten gyakorló pedagógusok számára. Fókuszban a tehetséggondozás alapfogalmai, társadalmi vonatkozásai, az egyéni és csoportos tehetségdiagnosztika és tehetség tanácsadás folymatai állnak. Mindez korszerű, és módszertanilag sokrétű szakmai tartalommal jeleik meg a képzésben.
Néhány tantárgy a szakirányból:
120 kredit
A Miskolci Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kara a 21. század emberének is korszerű, jól hasznosítható tudást nyújt. Képzési palettáján mindaz megtalálható, ami a klasszikus értelemben vett bölcsészet- és társadalomtudományok körébe tartozik, de bőséges a kínálat az osztatlan tanárképzés és a gyógypedagógus-képzés területén is. Karunkon minden hallgató számára elérhető a mai, felgyorsult tempójú élet nélkülözhetetlen kelléke, a gyakorlatorientált, alkalmazható tudás.
A szakképzettséget valamennyi pedagógus munkakörben dolgozó alkalmazhatja beosztása, megbízása és munkaköre ellátása során.
Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
A Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar a nagy múltú, több évszázados gyökerű Miskolci Egyetem egyik fiatalabb fakultása, amelyet az a világos társadalmi igény hívott életre, hogy a humán tudományterületek is megjelenjenek az egyetem oktatási palettáján. A miskolci bölcsészképzés 1992-ben indult útjára, végzett hallgatóink azóta sikeresen helyt állnak akár az oktatás, a tudomány, a kultúra, illetve a média világában, akár a gazdaság szféráiban. Mi sem bizonyítja jobban az itt végzettek elismertségét, mint hogy egyetemünk rektora is a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karon tanult.
Hosszú évek minőségfejlesztő munkájának az eredménye, hogy karunk előkelő helyet foglal el oktatói kiválósága alapján a hazai felsőoktatásban. Kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerünk folytán a hallgatók jelentős számban vehetnek részt külföldi egyetemek képzésein, továbbá mi is szép számmal fogadunk külföldi hallgatókat. A BTK-n diplomázottak elhelyezkedési esélyeit folyamatosan figyelemmel kísérjük, ennek alapján határozottan állíthatjuk, hogy munkaerő-piaci helyzetük semmivel sem rosszabb, mint más tudományterületek esetén. A kar minősítését az is fémjelzi, hogy az anonim válaszadó hallgatók csaknem 90 %-a nyilatkozott úgy, hogy újra az ME BTK-t választaná. A jó nyelvtudás, a jó kommunikációs és prezentációs készség jelentősen javítja a bölcsészek, pedagógusok, társadalomtudósok lehetőségeit. Karunk a bölcsészet- és társadalomtudományok, valamint a tanárképzés regionális szellemi központjaként meghatározó oktatási és kutatási centrumként kívánja ellátni feladatait – a régió, a társadalom szolgálatában.