Frequently used keywords
Frequently visited sites
thumbnail_neptun_white_background
Education

Neptun

Áttekintés

Üdvözlünk az egyetemi Neptun rendszer hivatalos honlapján! A Neptun rendszer az oktatási és hallgatói adminisztrációs folyamatokat egyszerűsíti és centralizálja, így lehetővé téve számodra, hogy könnyedén kezeld tanulmányaidat. 

Tanulmányi adatok kezelése, vizsgajelentkezés, tanulmányi ügyintézés, valamint üzenetek és hírek mind egy helyen elérhetők. Itt ellenőrizheted személyes adataidat, követheted előrehaladásidat a különböző tantárgyakban, és egyszerűen jelentkezhetsz vizsgákra. Az elektronikus kérvénykezelő rendszerünk segítségével könnyedén és gyorsan intézheted tanulmányi ügyeidet, minimalizálva a papírmunkát és lehetővé téve, hogy rugalmasan kezeld kéréseidet. Az aktuális hírekkel pedig mindig naprakész lehetsz az egyetemi eseményekről és fejleményekről. 

Neptun rendszerünk a hallgatói élmény javítására és az adminisztrációs folyamatok hatékonyságának növelésére összpontosít. Reméljük, hogy élvezni fogod a szolgáltatásainkat, és ha bármilyen kérdésed vagy problémád merül fel, állunk rendelkezésedre, hogy segítsünk. 

Jó tanulást kívánunk! 

Az egyetem Neptun csapata 

Belépés a Neptun tanulmányi rendszerbe

Fontos hirdetmények

Befizetési lehetőségek

  • Gyűjtőszámlára utalás, majd az összeg felhasználása. 
  • Aktív tétel kifizetése SimplePay-el (Azonnal teljesül) kivéve: Önköltség, Admin díj 
  • Aktív tétel kifizetése FairPay-el (Azonnal teljesül) kivéve: Önköltség, Admin díj 

Tisztelt hallgatók! 

Amennyiben felveszik velünk a kapcsolatot, kérjük minimum az alábbi adatokat feltüntetni, mert ezzel jelentősen le tudjuk rövidíteni az email-ek feldolgozását: 

NÉV, Neptun-kód, Kar/Szak

Jelszószabály

Az új jelszó legalább 8 karakter hosszú legyen, tartalmazzon legalább egyet a következő karakterekből (mindegyikből): kisbetű, nagybetű, szám, speciális karakter (pl.: #, &, @)  

FairPay

A FairPay Fizetési Kérelem, mint befizetési opció szintén elérhető a Neptunban. 

Ez az online fizetési megoldás a GRÁNIT Bank, az Erste Bank, az OTP Bank, a Raiffeisen Bank és az MBH ügyfeleinek érhető el, de 2024. február 1-től a technológiát a bankrendszer minden tagja kötelezően bevezeti! 

A cél az eddigi fizetési módok mellett gyorsabb, olcsóbb és biztonságosabb alternatíva biztosítása a hallgatók számára. 

A Neptunban indított tranzakció saját banki mobilapplikációban, vagy netbankban hagyható jóvá, így a befizetés gyors és biztonságos. A tranzakció indításához a fizetési kérelem lehetőség kiválasztását követően fent megnevezett bankok egyikénél vezetett bankszámla számát kell megadni. A jóváhagyás és a jóváírás maximum 10-10 percet vesz igénybe, ezért sikertelen tranzakció esetén csak 20 perc elteltével javasolt új tranzakciót kezdeményezni. A fizetési megoldás csak forintalapú kiírások teljesítésére használható.

Neptun GYIK

Nem érkezett meg az utalás a gyűjtőszámlámra

Ha megfelelően lett elutalva az összeg lásd: Gyűjtőszámla Tájékoztató, akkor az utalást követő 1-2 napon belül (kivéve ünnepnapok) kerül jóváírásra. 

Ha rosszul, vagy hibásan lett kitöltve a közlemény rovat, illetve rossz számlaszámra utalt, vegye fel velünk a kapcsolatot és ossza meg velünk azt az öt információt, amivel beazonosíthatjuk: 

  • Mikor utalta? 
  • Az utalás pontos összege 
  • Számlaszám ahonnan utalt 
  • Számlaszám ahová utalt
  • Kinek kell jóváírni? (Neptun-kód, név) 
Visszautalást kezdeményeztem a gyűjtőszámlámról a bankszámlámra, de nem érkezett meg az összeg.

Ha a Neptun-ban rákattint a visszautalás gombra, az nem jelenti az összeg azonnali elutalását.

Ilyenkor a felhasználó csak kérést küld a rendszernek az utalás kezdeményezéséről, amit később feldolgozunk, és végül a pénzügyi osztály által kerül kiutalásra. Kiutalás nem történik minden egyedi kérésnél, általában heti egy alkalommal. Mielőtt visszautalást kezdeményez, érdemes ellenőrizni, hogy helyes bankszámlaszám van rögzítve a Neptun rendszerben (pénzügyek/beállítások menüpont).

Vizsgajelentkezés

Sikertelen vizsgajelentkezésnek több oka is lehet: 

  • Lejárt pénzügyi tartozás 
  • Ismételt vizsgadíj (IV díj) megfizetési kötelezettség
    Erről bővebben felvilágosítást az alábbi szabályzat ad:
pdf
pdf
  • Korábbi elmulasztott vizsga után “vizsgára feliratkozott, de nem jelent meg” díj fizetési kötelezettség  
  • Korábbi vizsgajegy nem került beírásra (Ebben az esetben érdemes az oktatóval vagy az illetékes tanszékkel felvenni a kapcsolatot) 
  • Vizsgajelentkezési feltétel nem teljesül, pl.: nincs aláírása a tárgyból 
  • Nincs vizsgajelentkezési időszak 
  • Vizsgajelentkezése le van tiltva. Ebben az esetben keresse a tanulmányi ügyintézőjét 

A hiba pontos okáról a megjelenő hibaüzenet ad tájékoztatást. 

Miért nem tudok tárgyakat felvenni?

A sikertelen tárgyfelvétel leggyakoribb okai: 

  • Lejárt pénzügyi tartozás
  • Nem aktív a féléve, nincs beiratkozva az aktuális félévre
  • Ismételt tárgyfelvételi díj megfizetési kötelezettség
  • Előkövetelmény nem teljesül. Erről az adott szak mintatantervében tud információt szerezni
  • Nincs tárgy/kurzus jelentkezési időszak
  • Tárgyfelvétele le van tiltva. Ebben az esetben keresse a tanulmányi ügyintézőjét 

A hiba pontos okáról a megjelenő hibaüzenet ad tájékoztatást.

Miért nem tudok a félévre beiratkozni?

A sikertelen beiratkozás leggyakoribb okai: 

  • Lejárt pénzügyi tartozás 
  • Több képzés esetén lehetséges, hogy nem megfelelő képzés van kiválasztva (Neptun – képernyő bal felső sarka) 
  • Beiratkozás le van tiltva. Ebben az esetben keresse a tanulmányi ügyintézőjét 
  • Nincs bejelentkezési/beiratkozási időszak 

A hiba pontos okáról a megjelenő hibaüzenet ad tájékoztatást.

Hova fordulhatok segítségért?

A Neptun csoport technikai problémák esetén tud segítséget nyújtani. Tanulmányi jellegű problémák esetén keresse tanulmányi ügyintézőjét, vagy a kar dékáni hivatalát.

Nem tudok belépni a Neptun rendszerbe, Elfelejtett jelszó

Amennyiben elfelejtette jelszavát, és a Neptun rendszerbe nem tud bejelentkezni, a Neptun csoporttal kell felvenni a kapcsolatot. Ezt megteheti: 

  • személyesen, A/1 Fsz. 20-as irodában fényképes igazolvány felmutatását követően 
  • email-ben meneptun@uni-miskolc.hu, Neptun rendszerben rögzített email címről, vagy az egyetemi email címről (@student.uni-miskolc.hu) 
  • telefonon 10-85, 10-86, 24-08, 10-64 -es mellék, csak egyértelmű azonosítást követően áll módunkban segíteni

Gyűjtőszámla tájékoztató

Tisztelt Hallgató!

A Miskolci Egyetem gyűjtőszámláját a MBH Bank vezeti, ezért a továbbiakban az utaláskor más lesz a számlaszám és a megnevezés.
A Neptun egyenleget feltölteni – amelyből a fizetendő díjait rendezi majd (kollégium díj, térítési díjak, ismételt vizsga és szolgáltatási díjak stb.) - átutalással, egy azonosítható folyószámlájáról lehet a gyűjtőszámlán keresztül. Ezt egy összegben is meg lehet tenni, nem kell annyi utalást kezdeményezni, amennyi a kiírt tételek száma. Minden más utalási formát elutasítunk (postai csekkes, banki készpénzes befizetés, VIBER utalás). Tehát az első lépés beutalni az összeget a gyűjtőszámlára, a második lépés belépni a Neptunba, és teljesíteni a kiírt tételt. 

 

A számla adatai

Számla megnevezése

ME Neptun

Számlaszám

10102718-51382100-02005007

IBAN

U78 1010 2718 5138 2100 0200 5007

A számlát vezető pénzintézet

MBH Bank Zrt.

SWIFT (BIC) kód

MKKBHUHB

Az átfutási idő az utalás és a Neptunba érkezés között több banki nap is lehet, de általában a banki napon 14:00-ig utalt összegek a következő banki nap reggel már betöltésre kerülnek. Ezt az utalás idejének kiválasztásakor kérjük vegye figyelembe, hogy a regisztrációkor, vizsgajelentkezéskor stb. ne származzon hátránya belőle.
A közlemény rovat kitöltése: NK-NEPTUNKÓD (szóköz) NÉV
Az NK– (a kötőjel is szükséges) nélkül nem kerül a hallgatóhoz az utalás, az összeg hibalistára kerül. A NEPTUNKÓD helyére annak a hallgatónak a Neptun-kódját, a NÉV helyére pedig a nevét kell helyettesíteni, akinek az összeget jóvá kell írni! Amennyiben hibás utalás történik, és a becsült beérkezési idő utáni egy hétig a hallgató nem keresi a beutalt összeget, úgy az összeget a hibalistáról visszafordítjuk a forrás-számlaszámra. Az újbóli utalás költsége a hallgatót, vagy az utalást végzőt terheli, emellett számolni kell az időveszteséggel is. Ha hibás utalás miatt nem érkezik be időben az összeg, úgy a keresés megkönnyítése érdekében kérjük, hivatkozzon az utalás adataira: összeg, utalás dátuma, forrás-számlaszám, cél-számlaszám, illetve szükséges a Neptun-kód, ahová az összegnek kerülnie kell. Együttműködésüket köszönjük!

Maradvány visszautalás 

Maradvány visszautalás a Gyüjtőszámláról a Pénzügyek/Tranzakciós lista menüpontban a Visszautalás gombra kattintva!
Belépéshez a neptun.uni-miskolc.hu oldalon a Belépés hallgatóként menüpontot használják.
Egyéb esetben a Neptun elérése nem garantált.

Belépési segédlet

Általános Belépési információk a NEPTUN 3R rendszerbe

Felhasználónév

NEPTUN kód

Jelszó most felvételizett hallgatóknak

a hosszú születési dátum: NeÉÉÉÉHHNN

(Pl.: 1983.01.22 esetén Ne19830122)

Jelszó, ha régebben már felvételizett a ME-re, de nem módosított jelszót

a hosszú születési dátum

(Pl.: 1983.01.22 esetén 19830122)

Jelszó, ha régebben felvételizett a ME-re, és módosított jelszót

a módosított jelszó

A rendszer első belépéskor kéri, hogy a felhasználó változtassa meg a jelszavát. Itt régi jelszóként a belépéskori jelszót kell megadni.

Letölthető dokumentumok