dokumentumok_03
Elnyert hazai és nemzetközi pályázatok

EFOP-3.4.3-16-2016-00015

„Főnix ME” – Megújuló Egyetem

EFOP-3.4.3-16-2016-00015 – „Főnix ME” – Megújuló Egyetem

Általános adatok

Projekt címe

„Főnix ME” – Megújuló Egyetem

Támogató program

Széchenyi 2020 (2014-2020)

Felhívás kódja

„Főnix ME” – Megújuló Egyetem

A projekt kezdő dátuma

2017.05.01.

Időtartam

2017.05.01.

A projekthez megítélt támogatási összeg

1.843.920.089 Ft

A Miskolci Egyetem részére megítélt támogatási összeg

1.843.920.089 Ft

Konzorciumvezető

Miskolci Egyetem

A projekt célja a Miskolci Egyetem megújítása, versenyképességének fokozása, képzései és szolgáltatásai minőségének, hatékonyságának és hozzáférhetőségének javítása, az intézmény szellemi potenciáljára alapozva a régióban jellemző társadalmi és területi hátrányok csökkentése, diplomások arányának növelése, a fogyatékkal élők, hátrányos helyzetűek életminőségének és munkaerő-piaci esélyeinek javítása, külföldi hallgatókat bevonzó képesség erősítése.

Ezen cél eléréséhez az alábbi tevékenységeket hajtjuk végre:

  • Ózd és Sátoraljaújhely felzárkóztatása a közösségi felsőoktatási képzési központ és kihelyezett képzés létrehozása által,
  • friss diplomások munkaerő-piaci alkalmasságának segítése és sikeres elhelyezkedésének növelése, a képzések gyakorlatorientálttá tétele, gyakorló szakemberek képzésben történő bevonása,
  • a munkaerő-piaci szereplőkkel való kapcsolatok intézményi, regionális szintű javítása, az Egyetem, az oktatók, a hallgatók és a vállalatok összekapcsolása,
  • a felsőoktatási karrier-szolgáltatások bővítése, intézményi beágyazottság növelése,
  • határon túli felsőoktatási együttműködések ösztönzése a Kárpát-medencei oktatási tér kialakítása érdekében, ehhez kapcsolódóan a hallgatói és nyelvi szolgáltatások fejlesztése,
  • a felsőoktatási oktatók, dolgozók, gyakorlati szakemberek képességeinek és készségeinek javítása képzők képzése által,
  • képzési feltételrendszer javításával a fejlesztett szakok fenntartható fejlődésének biztosítása,
  • az új képzési és kimeneti követelmények alapján a képzések átalakítása, fejlesztése,
  • hallgatói ismeretek bővítését célzó könyvtári szolgáltatások, digitális kompetenciák fejlesztése.

k támogatása, a felsőoktatási intézmények irányításának, képzés- és kutatásszervezési képességeinek fejlesztése, valamint az ezt támogató, egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszerek fejlesztésének, illetve bevezetésének támogatása.

Részcélok:

  • intézményi irányítás hatékonyságának növelése,
  • felsőoktatási intézmények képzés- és kutatásszervezési képességeinek fejlesztése,
  • intézményi szintre alkalmazott egységes beavatkozások biztosítása az intézményi és irányítási folyamatok újraszervezésével,
  • egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszerek fejlesztése: továbbfejlesztése, adaptálása, bevezetése,
  • a felsőoktatás képzési, kutatási, harmadik missziós tevékenységének fejlesztése,
  • a felsőoktatási intézményrendszer komplex teljesítményelvű szervezeti megújításának támogatása,
  • a külső érdekeltségi kör intézmény irányításában való közreműködésének biztosítása,
  • a feladat- és teljesítményalapú finanszírozási rendszer működtetésének támogatása,
  • IKT kompetencia növelése a hallgatók körében,
  • felsőoktatási elemző-kutató utánpótlást biztosítása az érintett intézményekben.

A projekt átfogó céljai a projekt hatókörébe tartozó állami felsőoktatási intézményeknél:

  • A konzorciumi tagoknál az Európai Unió felsőoktatás korszerűsítését célzó ütemtervével, a Fokozatváltás a felsőoktatásban stratégiával, valamint a további hazai stratégiákkal és jogszabályokkal összhangban egységes, egymással integrált intézményirányítási, gazdálkodási, teljesítménymérési, kontrolling, HR és tanulmányi adminisztrációs folyamatok és ezeket támogató informatikai rendszerek bevezetésével a konzorciumi tag intézmények irányítása hatékonyságának, valamint képzés- és kutatásszervezési képességeinek javítása.
  • A konzorciumi tagoknál a vonatkozó jogszabályi előírások mentén a teljesítmény szerint differenciált állami felsőoktatási finanszírozási rendszer megvalósításához és működtetéséhez szükséges egységes szervezeti, folyamatirányítási és informatikai feltételek megteremtése.
  • Az intézmények hallgatók számára releváns működési és irányítási folyamatainak, az intézményirányítási rendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori program megtervezése és végrehajtása a felsőoktatási hallgatói sikeresség intézményi előmozdítása, valamint a hallgatók felsőoktatásban való bennmaradásának támogatása érdekében.
  • A kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási rendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési program megtervezése és végrehajtása a K+F+I szakemberek K+F+I projektek sikeres lebonyolítására történő felkészítése és ezen keresztül a kutatók megtartása, illetve utánpótlásuk biztosítása érdekében.

A projekt végrehajtásától várt fő eredmények:

  • A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények egységes, egymással integrált, korszerű és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment és tanulmányi adminisztrációs folyamatokat működtetnek.
  • A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények egységes és a megfogalmazott célokat, részcélokat szolgáló gazdálkodási, kontrolling, humán erőforrás menedzsment, tanulmányi adminisztrációs és üzemeltetési szabályzatok szerint működnek.
  • A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények a megfogalmazott célok, részcélok teljesítését szolgáló, egységes alapokon és megoldásokon nyugvó, integrált intézményirányítási szakrendszereket használnak az egységes folyamataik támogatására.
  • A konzorciumi tag felsőoktatási intézmények az intézményirányítási szakrendszerek hallgatói funkciói használatának, valamint az ehhez szükséges digitális írástudási készségeknek és ismereteknek az elsajátítását támogató hallgatói képzési és mentori programot működtetnek a hallgatói IKT kompetenciák fejlesztése érdekében.
  • A konzorciumvezető ELTE a kutatási programok előkészítéséhez, lebonyolításához, kutatási bevételek, kiadások és kutatási eredmények nyilvántartásához kapcsolódó folyamatok, valamint a bevezetni kívánt egységes intézményirányítási szakrendszerek ezeket támogató funkciói használatának elsajátítását biztosító kutatói továbbképzési programot indít és működtet.

A projekt célkitűzéseire, részcéljaira, valamint várt fő eredményeire tekintettel a projekt hosszú távon várhatóan az alábbi hasznokkal fog járni:

  • a felsőoktatási intézményeken belüli irányítás és finanszírozás javulása,
  • fenntartói irányítás és finanszírozás javulása,
  • intézmények működésének, gazdálkodásának stabilizálódása,
  • munkaerő-piaci követelményekhez jobban igazodni képes felsőoktatási rendszer,
  • profiltisztítás és specializáció,
  • munkaerő-piaci kompetenciák szintjének emelkedése a felsőoktatási hallgatók körében,
  • felsőfokúnak megfelelő szintű oktatásban való részvétel növekedése,
  • piaci forrásbevonó képesség javulása,
  • stabil és fenntartható kutatói bázis kiépítése,
  • a kutatást, a technológiai fejlődést és az innovációt ösztönző környezet,
  • legjobb oktatók és kutatók vonzása, illetve megtartása.
infoblokk_ESZA